Slováci rozhodli – najobľúbenejšími sú výrobky značky Tesco
Výrobky vlastnej značky Tesco sú medzi zákazníkmi čoraz obľúbenejšie a reťazec v tomto smere na Slovensku vyniká! Najnovšie uspel aj v konkurencii ďalších produktov a práve výrobky s logom Tesco až v deviatich kategóriách označili zákazníci z celého Slovenska v programe Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021 za najobľúbenejšie. Tesco tak prekonalo rekordy ostatných ročníkov ocenenia.
O ocenenie tento rok zabojovalo rekordných 137 noviniek v 45 kategóriách.
„Vážime si toto skvelé hodnotenie od našich zákazníkov. Už 25 rokov prinášame zákazníkom na Slovensku skvelú hodnotu za peniaze, a to aj vďaka výrobkom značky Tesco, ktoré neustále inovujeme, aby reflektovali aktuálne trendy. Privátne značky nám umožňujú prinášať zákazníkom širokú ponuku produktov značkovej kvality za dostupné ceny. Teší nás, že až 35 % produktov značky Tesco pochádza od slovenských dodávateľov a ich počet neustále rastie. Aj týmto spôsobom pomáhame lokálnym firmám dostať sa na zahraničné trhy a rásť s nami ešte viac,“ hovorí Erik Šiatkovský, komerčný riaditeľ pre Tesco na Slovensku.
Tesco výrobky sa stali víťazmi v 9 kategóriách – Balené mäso, Cereálie a sušené plody, Čokolády, Polotovary na varenie, Sladké pečivo, Slané pečivo, Šunky, Dámska hygiena a Zmrzliny. Voľbu spotrebiteľa organizuje skupina Atoz Marketing Services na Slovensku už desať rokov.
Zákazníkom záleží aj na udržateľnosti
Nezávislý program Voľba spotrebiteľov už desať rokov oceňuje nové a inovované výrobky uvedené na slovenský trh. Ocenené produkty sú vyhlásené na základe prieskumu prebiehajúceho na reprezentatívnej vzorke dvetisíc respondentov prostredníctvom nezávislého prieskumu organizovaného výskumnou agentúrou NielsenIQ.
„Medzi nomináciami dlhodobo rastie počet registrácií zameraných na zdravý životný štýl. Naprieč všetkými kategóriami je oproti posledným ročníkom vidieť ešte väčší tlak na ekológiu a udržateľnosť,“ uvádza Tatiana Koššová, country manager pre Slovensko usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services, a dodáva:„Osobne mám veľkú radosť, keď vidím silný trend inovácií, ktorý je win-win pre spotrebiteľov, výrobcov, ale aj dlhodobo pre životné prostredie. Výrobcovia pochopili, že v prístupe k ekológii a udržateľnosti sme všetci na jednej lodi.“
Recyklovateľné obaly aj menej cukru
Tesco neustále zlepšuje svoje výrobky. Ešte v roku 2019 sa v strednej Európe zaviazalo, že do roku 2025 budú mať všetky výrobky vlastnej značky reťazca 100 % recyklovateľné obaly. Reťazec tak prispieva k budovaniu systému tzv. uzatvorenej recyklačnej slučky. V prípade, že obal zohráva dôležitú úlohu pri ochrane produktu, reťazec vždy pracuje na tom, aby materiál obalu bol plne recyklovateľný alebo opakovane použiteľný.
Tesco v máji tohto roka ohlásilo aj ambicióznu stratégiu, ktorá zákazníkom pomôže stravovať sa zdravšie a udržateľnejšie. V regáloch reťazca postupne pribudne ešte viac zdravších potravín vlastnej značky s upraveným zložením či ďalšie rastlinné alternatívy mäsa.
Pozitívnou zmenou prešli vybrané produkty vlastnej značky Tesca už skôr. Reťazec znížil objem cukru v nealkoholických nápojoch vlastnej značky na menej ako 5 gramov, čo je – pre lepšiu ilustráciu – jedna čajová lyžička na každých 100 mililitrov. To znamená, že tieto výrobky obsahujú v priemere o 24 % kalórií menej.
Najobľúbenejšie výrobky vlastnej značky Tesco podľa hlasovania vo Voľbe spotrebiteľov 2021:
V kategórii Balené mäso jednoznačne zabodoval prémiový produkt za dostupnú cenu Tesco Finest hovädzí steak – kvalitný írsky hovädzí steak z vysokej roštenky pochádza z plemena Aberdeen Angus.
V kategórii Cereálie a sušené plody za víťazov označili spotrebitelia Tesco zmesi orechov a ovocia. Tesco ponúka širokú ponuku známych i menej obvyklých druhov a kombinácií, napríklad zmes goji, mandlí, semienok či kokosu, desiatovú zmes orechov a hrozienok alebo sušené mango a ananás.
Zákazníci si v kategórii Čokolády za víťaza vybrali Tesco Švajčiarsku čokoládu s kakaom s celosvetovo uznávanou certifikáciou Rainforest Alliance, ktorá certifikuje a spája farmárov, lesníkov, firmy a spotrebiteľov, ktorí tvoria svet, kde ľudia a príroda prosperujú v harmónii. Spolupráca s Rainforest Alliance podporuje kakaové farmy a zaručuje dostupné a udržateľné produkty.
Tesco výrobok získal prvé miesto aj v kategórii Dámskej hygieny – výrobky značky Tesco Pro Formula Eco sú vyrobené zo 100 % prírodných vlákien.
V kategórii Polotovary na varenie označili zákazníci za víťaza Tesco Grill Master mäso – kvalitné marinované mäso na grilovačky doma aj na cestách.
Kategórie Slané pečivo a Sladké pečivo priniesli Tescu víťazstvo za čerstvé pečivá, ktoré pripravuje vo vlastných peciach v predajniach.
V kategórii Šunky získalo Tesco víťazné miesto s unikátnou Tesco Finest bravčovou šunkou údenou na bukovom dreve.
Kategória Zmrzliny priniesla Tescu prvé miesto hneď za dve novinky – Tesco Zmrzlina v kornútku so zaujímavou chuťou popcornu alebo slaného karamelu. Zmrzliny vlastnej značky reťazca taktiež používajú kakao s certifikáciou Rainforest Alliance.
O Voľbe spotrebiteľov
Ocenenie Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka je marketingový program, ktorý monitoruje, oceňuje a podporuje nové a inovované výrobky na slovenskom trhu rýchloobrátkového tovaru. Program už desať rokov organizuje skupina Atoz Marketing Services na Slovensku a 21 rokov v Česku. Spoločnosť Atoz Marketing Services sa už od roku 1993 zaoberá B2B komunikáciou v oblasti retailu, logistiky, obalového priemyslu, farmácie a segmentu HoReCa. Zahraničné aj tuzemské prieskumy ukazujú, že pri nákupe hrá jednu z najdôležitejších rolí dôvera v značku, preto spoločnosť Atoz Marketing Services organizuje nezávislý marketingový program Dôveryhodné značky.