Ako riešiť problematické správanie žiakov v škole?

„Ranná dráma na škole v Španielsku. Chlapec pobodal nožom učiteľov i študentov.“
„Útok nožom v škole vo Francúzsku! Zomrel učiteľ, dvaja ľudia sú vážne zranení.“
„Tínedžer útok na školu v Srbsku plánoval. Mal zoznam študentov, ktorých chcel zastreliť.“

To je len pár správ v médiách a hoci sa týkajú zahraničia, aj na Slovensku máme čoraz viac starostí s problematickým správaním žiakov na školách. Pritom škola má byť bezpečným miestom pre žiakov i učiteľov a je šokujúce, že takéto hrozné činy sa odohrávajú práve na pôde školy. Veď rodičia do nej každý deň posielajú svoje deti s vierou, že sú v bezpečí a nič im tam nehrozí…

Je tu pokračovanie úspešnej príručky pre učiteľov i rodičov, plná užitočných postrehov a tipov, ako efektívne riešiť problémové správanie žiakov v školách a dosiahnuť trvalé zmeny k lepšiemu.
Škola nie je výchovný tábor 2.

Zlé správanie žiakov v školách sa aj naďalej stupňuje. Prejavuje sa to nárastom narúšania školského poriadku v triede, od nevhodného správania žiakov cez prejavy neúcty voči učiteľom a školským zamestnancom až po zakázané používanie elektronických zariadení. Potrieb v oblasti správania je viac ako kedykoľvek predtým. Pre učiteľov je to šok a zažívajú omnoho viac stresov.

„Táto kniha sa obsahovo celkom odlišuje od prvej časti Škola nie je výchovný tábor. Nezameriavam sa na definovanie konkrétnych diagnóz a porúch, neselektujem príbehy podľa jednotlivých podobností. Idem ešte viac do hĺbky a zamýšľam sa hlavne nad prostredím, z ktorého dieťa pochádza,“ tvrdí autorka Mária Belešová.

Píše o rizikovom správaní žiakov, ktorí výrazne prekračujú povolené normy a stávajú sa tak kriminogénnymi činiteľmi ohrozujúcimi nielen seba, ale predovšetkým školský kolektív a spoločnosť ako takú. V tomto kontexte sa zamýšľa tiež nad tým, ako môže škola pristupovať k jednotlivým formám prejavov násilia a akú pozíciu zastáva v oblasti prevencie sociálno­ patologických javov.

Problematické správanie mladej generácie sa začína chápať ako fenomén, ktorý svojou narastajúcou intenzitou negatívne ovplyvňuje spoločenský život, a stáva sa tak jedným z kľúčových objektov pozornosti verejnosti.

Predovšetkým učitelia a vychovávatelia, ktorí sú každodenne nútení riešiť nejaký konflikt, odstraňovať alebo čo najviac eliminovať prejavy nevhodného správania. Sami však v mnohých prípadoch konštatujú, že výsledky ich práce nezodpovedajú vynaloženému úsiliu.

Aj pokračovanie Škola nie je výchovný tábor 2 autorka venuje všetkým učiteľom na rôznych stupňoch vzdelávania. Verí, že kniha osloví aj ostatných učiteľov, inú odbornú pedagogickú obec, školských a pedagogických psychológov, špeciálnych pedagógov, vychovávateľov, asistentov učiteľa, riaditeľov a zriaďovateľov škôl a školských zariadení, rodičov a študentov pedagogických smerov.

(Ak vás recenzia na knižnú novinku zaujala, redakcii Dalito.sk môžete darovať kávu)

Môže vás zaujať: