Ako sa dostať z miesta, kde ste, na miesto, kde chcete byť? Ako sa zmeniť?
„Toto je povinné čítanie pre každého, kto chce zmeniť svoje návyky – alebo svoj život – k lepšiemu,“ povedal Charles Duhigg, autor bestselleru Sila zvyku.
Reč je o knihe Ako sa zmeniť od oceňovanej profesorky Katy Milkmanovej, ktorá zasvätila svoju kariéru štúdiu zmeny správania. V tejto prelomovej knihe odkrýva osvedčené spôsoby, ktoré vám pomôžu stať sa človekom, ktorým túžite byť.
Keď pochopíte, čo stojí medzi vami a úspechom, nájdete kľúč k dverám, za ktorými sa skrýva vaše „nové ja“. Zmeniť sa môže byť oveľa ľahšie, ako ste nazdávali.
Kniha Milkmanovej vychádza z jej výskumu a z práce jej svetovo uznávaných vedeckých spolupracovníkov. Čitateľom prezrádza strategické metódy na identifikáciu a prekonávanie bežných prekážok stojacich v honbe za zmenou, ako je impulzivita, prokrastinácia a zábudlivosť.
Zmeniť sa môže byť oveľa ľahšie, ako ste sa nazdávali. Ak chcete začať častejšie chodiť do posilňovne, ale cvičenie vám príde príliš náročné a nudné, žiadna aplikácia na plnenie predsavzatí vám pravdepodobne nepomôže. Ale čo keby ste pozmenili svoje tréningy tak, aby sa stali zdrojom vášho potešenia? Premeniť trápenie na zábavu je zaručenou cestou k úspechu.
Prostredníctvom prípadových štúdií a pútavých príbehov sa naučíte:
- Prečo môže byť načasovanie zásadným faktorom, pokiaľ ide o zmenu
- Ako premeniť pokušenie a pasivitu na tromfy v rukáve
- Ako vás ovplyvňujú vyžiadané a nevyžiadané rady
„Toto je vaša šanca. Ak ste pripravení na zmenu a ste odhodlaní zmeniť sa, táto brilantná kniha vám pomôže premeniť vaše zámery na skutočnosť,“ tvrdí svetoznámy Seth Godin, autor knihy Toto je marketing.
„Nové začiatky sú skvelé, pretože nám pomáhajú prevziať iniciatívu a pustiť sa do realizácie náročného cieľa,“ píše autorka v knihe Ako sa zmeniť. „Ak však neberieme do úvahy ostatné prekážky, ako napríklad okamžitú zaujatosť, môže nám to brániť pristupovať k vlastnému úsiliu múdro. Pokiaľ vás pri pomyslení na to, že máte ísť v októbri o piatej ráno behať, napína, pravdepodobne to nebude inak ani v januári po Novom roku.“
Tento fakt si uvedomili aj skúsené psychologičky Ayelet Fishbachová a Kaitlin Woolleyová a prišli s podozrením, že ak by ľudia prestali preceňovať silu svojej vôle, mohli by riešiť ťažké ciele efektívnejšie. Predpovedali, že ak by sa ľudia v krátkodobom horizonte sústredili na spríjemnenie si cesty dosahovania dlhodobého cieľa – pridaním povestnej kocky cukru k svojmu lieku – boli by vo výsledku omnoho úspešnejší.
(Ak vás recenzia na knihu zaujala, redakcii Dalito.sk môžete darovať kávu)