Ako vrátiť ľudí z domu do práce a udržať si najlepších
Mnohé firmy zápasia s tým, aby sa po rokoch pandémie vrátili ich zamestnanci do kancelárií. Práca z domu už pre zamestnávateľov nie je tak žiadúca ako počas pandémie. Pretrvávajúca neochota zamestnancov zdržiavať sa v kanceláriách tak núti firmy vytvárať pre svojich ľudí čo najatraktívnejšie pracovné prostredie.
Absencia zdravého pracovného prostredia je základný dôvod, prečo sa zamestnanci odmietajú vrátiť do firiem. Okrem toho, vo firemných priestoroch pribudol ešte aj nový faktor stresu zo súčasnej ekonomickej krízy, ktorá sa dotkla takmer každého. Do nemalej miery k tomu prispieva aj syndróm paranoje produktivity. Zamestnávatelia sa preto uchyľujú k čoraz agresívnejším metódam, akými udržať zamestnancov vo firme. To sa však môže vypomstiť.
Zdravé pracovisko nie je toxické
Núteným návratom do zamestnania si môžu uškodiť aj samotní manažéri. Nedávny prípad agresívnej vedúcej reštaurácie Olive Garden v Kansase, ktorá zastrašovala zamestnancov tým, že môžu na voľno zabudnúť, aj keby boli skutočne chorí, vyústil do jej okamžitej výpovede. Je síce pochopiteľné, že z hľadiska riadnej prevádzky je potrebné – aj kvôli zákonu – viesť zamestnaneckú agendu prehľadne. No o toxickom riadení vedia svoje aj pracovníci Apple, Tesly či JP Morgan.
Strach o stratu zamestnanca pritom môže zmierniť zlepšenie pracovných podmienok. Zdravé pracovisko totiž tvorí predovšetkým príjemná atmosféra. Z prieskumu Harvardskej univerzity dokonca vyplynulo, že zamestnanci si viac ako ultramoderné vybavenie vážia čerstvý vzduch, správne osvetlenie a odhlučnenie v prostredí firmy.
Wellness program zamestnávateľa
Starostlivosť o zamestnancov teda začína výberom budovy a administratívnych miest. Do wellness programu zamestnávateľa by však mala patriť aj zdravá komunikácia. Aj nežiaduce dovolávanie sa a o vypisovanie emailov mimo pracovnej doby má vplyv na produktivitu zamestnancov a ich spokojnosť v práci.
Než sa teda začnete zaoberať rekreačnými príspevkami a možnosťami podnikového wellnessu, je múdrejšie sústrediť pozornosť na spokojnosť zamestnancov a ich reálne potreby. Pozornosť by sa mala zamerať najmä na tých, ktorí sú vo firme už dlhšie. Práve medzi nimi sa nachádzajú najspoľahlivejší a najprínosnejší pracovníci. K zdravému rozvoju wellness programu zamestnancov prispieva aj dôvera a poskytnutie slobody. Tú im zabezpečíte tým, že ich stále nebudete kontrolovať.
Viac sa o téme dočítate v článku Zamestnaneckým wellness programom sa ľudia vrátia do kancelárií aj sami, nemusí to stáť takmer nič [praxuj.sk]