Čo uchádzačov o zamestnanie ubezpečí v tom, že sa rozhodli získať miesto v spoločnosti, v ktorej sa budú cítiť plnohodnotne

ilustarčné foto. pixabay.com - 089photoshootings
DALITO -
  • Najväčší motivátor zo všetkých 
  • V každom môže byť kúsok náborára 
  • Pátranie po spolupráci

Má zmysel predstavovať kandidátom celú spoločnosť, alebo je lepšie zamerať sa v rámci náborového marketingu len na oddelenie, v ktorom majú budúci spolupracovníci pôsobiť? Asi vás to prekvapí, no rozdiel je minimálny.

Adepti oslovujú zamestnávateľov s rozličnými motívmi, no to, čo ich po prijatí čaká, je zaradenie sa do pracovného kolektívu. Práca v tímoch máva svoje špecifické pravidlá, vládne v nej nezameniteľná atmosféra a aj navzdory snahe dodržiavať firemnú kultúru v každom tíme, sa každá menšia organizácia líši svojou dynamikou a tým, čo jej členov spája. A aj keď je team value proposition, respektíve prísľub tímovej spolupráce súčasťou employer brandu, svojimi atribútmi sa od ostatného EVP líši hlavne v konkrétnosti toho, čo je typické pre prácu v menšom kolektíve. 

Najväčší motivátor zo všetkých 

Nielen pre kandidátov, ale aj pre samotných náborárov a marketérov je jednoduchšie zamerať sa pri budovaní employer brandu na život v tíme, než mapovať všetky činnosti firmy. Tímy napokon pozostávajú zo zamestnancov, ktorí dokážu komunikovať zamestnanecké benefity a unikátnu firemnú kultúru vlastnými slovami a tak, ako ich pociťujú na dennej báze. Najmä ak sa rozhodnete predstaviť spoločnosť prostredníctvom krátkeho náborového videa.

Tento autentický prístup je tým, čo uchádzačov o zamestnanie dokáže ubezpečiť o tom, že sa rozhodli získať miesto v spoločnosti, v ktorej sa budú cítiť plnohodnotne. Ako poukázal LinkedIn v rámci interných postupov pri náborových konaniach, kandidáti so záujmom o spoluprácu hľadajú informácie o zamestnancoch ešte pred zaslaním životopisu. Inými slovami, chcú vedieť, s kým budú v budúcnosti spolupracovať. Vyjasniť túto neznámu včas a predstaviť v rámci employer brandingu svet v tíme, zefektívňuje ďalšie etapy výberového procesu. 

V každom môže byť kúsok náborára 

Pochopiť, čo je TVP typickým pre spoločnosť, si žiada nechať každého člena tímu prejaviť svoj názor. Za predpokladu správneho riadenia by sa mali vo výpovediach objaviť hodnoty, ktoré sú vlastné celej firme. Pri definovaní team value proposition (TVP) by mali náborári, respektíve HR manažéri komunikovať priamo s team lídrami, ktorí poznajú atmosféru v kolektíve najlepšie.

Viac sa dočítate v článku Pri employer brandingu je múdre začať v malom a upozorniť na atmosféru tímovej spolupráce na pracuj.sk.

Môže vás zaujať: