Musíte sa odlíšiť za takmer každú cenu
Kariéra sa v hodnotových rebríčkoch zamestnancov nachádza na rôznych priečkach. Niekomu záleží na tom, aby mal viac času na rodinu, iní zase chcú prácu, ktorá ich bude nútiť prekonávať sa. Ale ak svoju firemnú kultúru zredukujete na stolný futbal, jogu v rámci work-life balance a spoločné obedy, nielenže tým oslovíte veľmi širokú vzorku uchádzačov, no súčasne skĺznete do klišé. Náborový marketing vás ako zamestnávateľov zatraktívni, no naozaj ním predstavujete svoju jedinečnosť?
Osloviť mladé generácie a byť atraktívnym zamestnávateľom je niečím, na čom záleží prakticky každému. Ak však skutočne chcete osloviť talenty, spoliehať sa na klišé je stratená príležitosť.
Predstavte si situáciu, ktorá je reálna na celom svete. Vaša firma sa nachádza vo výškovej budove, kde susedia vedľa seba startupy, agentúry a korporáty. Naokolo sú ďalšie a ďalšie administratívne budovy plné podobných firiem. Každá z nich sa usiluje o to isté; prekonať konkurenciu a stať sa lídrom na trhu. A každá z nich si uvedomuje dôležitosť ľudského kapitálu, ktorý im v dosahovaní tejto vízie môže pomôcť. V rámci svojich náborových kampaní teda zohľadnia aj digitálne prostredia a vytvoria hiringové promo videá, ktoré ich predstavia zvnútra, prostredníctvom zamestnancov a benefitov spoločnosti. Pochopiteľne. Dokázali by ste si však na základe ich obsahu vybrať vhodného zamestnávateľa? Trebárs ako uchádzači, ktorí často neváhajú zareagovať na niekoľko pozícií súčasne? Čo vás skutočne odlíši od konkurenčných recruiterov, je vaša osobnosť. A ak ju nebudete ignorovať, je šanca, že ostatných desať firiem v okolí si uchádzač nevšimne a rozhodne sa iba pre vás.
Choďte za top benefity
Kariéra sa v hodnotových rebríčkoch zamestnancov nachádza na rôznych priečkach. Niekomu záleží na tom, aby mal viac času na rodinu, iní zase chcú prácu, ktorá ich bude nútiť prekonávať sa. Ale ak svoju firemnú kultúru zredukujete na stolný futbal, jogu v rámci work-life balance a spoločné obedy, nielenže tým oslovíte veľmi širokú vzorku uchádzačov, no súčasne skĺznete do klišé, ktoré si zvolili desiatky iných zamestnávateľov pred vami. Lenže vy chcete vyniknúť.
Najčastejším dôvodom toho, prečo to firmy robia, sú dáta, ktoré poukazujú na to, aké benefity si zamestnanci v práci pochvaľujú najviac. Čo však už dáta neukazujú, je zoznam vopred spísaných benefitov, na základe ktorých zamestnanci vyhodnocujú svoje osobné preferencie. Skreslené výsledky vás následne môžu naviesť na nie natoľko originálnu, zato osvedčenú stratégiu, ktorá spočíva v tvorbe obsahu plného testimoniálov, doplnených o rovnako ladené video. No pokiaľ ste už investovali do tvorby tohto obsahu toľko energie, skúste to trochu osobnejšie. Pozrite sa na to, čo je pre uchádzačov prípadne existujúcich zamestnancov, zaujímavé na ostatných miestach v rebríčkoch preferencií. Spozorujte odchýlky a zisťujte, prečo vznikli.
Takže bez jedinečnej črty to nedáte. Ako na to sa dočítate v článku Náborový marketing vás ako zamestnávateľov zatraktívni, no naozaj ním predstavujete svoju jedinečnosť? [pracuj.sk]