Oprava čelného skla je často výhodnejšia ako jeho výmena. Kedy sa neoplatí platiť nové
- Len 11 % klientov Allianzu si poškodené čelné sklo nechá opraviť namiesto jeho výmeny
- Pri oprave čelného skla neplatíte spoluúčasť
- Udržateľným manažmentom poistných udalostí je možné výrazne znížiť produkciu CO2
Približne 30 % škôd zo všetkých poistných udalostí vozidiel, ktoré nahlásia klienti Allianz- Slovenskej poisťovne, sa týka čelných skiel. Za prvých 9 mesiacov tohto roka riešila Allianz 15 054 škôd na čelných sklách. Až 89 % z nich bolo kompletne vymenených. Opravených bolo 1 711 čelných skiel (11 %), čím Allianz ušetrila 49,6 ton oxidu uhličitého (CO2). Na výrobu jedného čelného skla sa totiž podľa dát odprezentovaných na 10. Allianz Motor Day spotrebuje až 23,5 kg CO2. K tomu je treba pripočítať prepravu od výrobcu k zákazníkovi, pomocné materiály pri odstraňovaní a lepení skla a likvidáciu odpadu. Dohromady tak výmena čelného skla spotrebuje 29,1 kg CO2. Jeho oprava má pritom o 99,5 % nižší dopad na produkciu CO2.
1 z 10 JE OPRAVENÉ
Oprava autoskla je často oveľa efektívnejším, rýchlejším, lacnejším aj ekologickejším riešením. Napriek tomu v praxi takmer 9 z 10 klientov, aj autoservisov pristupuje k výmene celého čelného skla. „Mnohí motoristi riešia opravu autoskla neskoro, keď už je prasklina veľká a nedá sa opraviť, iní sa obávajú, že oprava nebude urobená správne, alebo nebude bezpečná a radšej zvolia nové sklo. Pri škode z čelného skla v rámci PZP zas mnohí uprednostnia výmenu, pretože to nejde z ich peňazí,“ vysvetľuje Branislav Dian z odboru likvidácie poistných udalostí Allianz.
PRI OPRAVE ČELNÉHO SKLA NEPLATÍTE SPOLUÚČASŤ
Čelné sklo je možné opraviť, ak priemer poškodenia neprekračuje rozmery 2-eurovej mince. Oprava funguje na princípe podtlaku, ktorým sa odsaje vzduch z poškodeného miesta, a to sa následne zaleje živicou a vytvrdne UV svetlom. Opravené čelné sklo bude po oprave rovnako pevné ako pred vznikom poškodenia, nedôjde k zníženiu jeho bezpečnosti a nie je tam ani riziko narušenia štruktúry otvoru, ako pri výmene celého skla. Oprava trvá približne 45 minút a opravené poškodenie má doživotnú záruku. Výmena čelného skla stojí v priemere 615 eur, oprava vyjde na približne 45 eur. Krytie rizika “rozbitie skla” je v havarijnom poistení Allianz Moje Auto súčasťou balíkov EXTRA a MAX. „Pri oprave čelného skla klient neplatí spoluúčasť. Pri výmene skla klient naopak spoluúčasť zaplatí,“ vysvetľuje riaditeľ odboru retailových rizík v neživotnom poistení Allianz Michal Bohunský.
ZELENÉ OPRAVY
Skupina Allianz sa dlhodobo snaží znižovať emisie oxidu uhličitého (CO2) aj prostredníctvom udržateľného manažmentu poistných udalostí. Podľa jej štatistík tvoria väčšinu poistných udalostí na vozidlách malé a stredne veľké poškodenia, ktoré vzniknú najmä na vonkajších častiach vozidla. Pre ne existujú tzv. zelené možnosti opravy namiesto používania nových dielov, ktorých výroba má výrazne vyššiu uhlíkovú stopu ako oprava. Ak by Allianz na Slovensku zvýšila počet opráv čelného skla namiesto ich výmen zo súčasných 11 % len na 20 %, znížila by tak produkciu CO2 až o 37,7 ton.