Tri dobré rady pre majiteľov eshopov

ilustračné foto: David Gyung / Shutterstock.com
PR -

Vďaka internetu si môžeme kúpiť takmer čokoľvek takmer odkiaľkoľvek. Rozhodne tak môžeme povedať, že internet výraznou mierou uľahčil nakupovanie. A v podstate uľahčil aj predávanie rôznorodého tovaru.

Investujte do marketingu

Už nepotrebujete byť „fyzicky“ blízko vašim zákazníkom a hľadať to najvhodnejšie miesto pre vašu predajňu. S eshopom môžete osloviť prakticky kohokoľvek v krajine, či dokonca na svete. I keď je tu jedno „ale“: musíte v tom „oslovovaní“ potenciálnych zákazníkov byť lepší ako vaša konkurencia.

A k tomu vám pomôže efektívny marketing pre eshopy. Investícia do marketingu je prakticky povinnosť, tak sa jej netreba brániť, práve naopak. Je to totižto investícia, ktorá sa vám vráti v podobe širšieho povedomia o vašom eshope, nárastu jeho návštevníkov a hlavne nárastu objednávok.

Dbajte o spokojnosť zamestnancov

S rastom objednávok a rozširovaním eshopu však zákonite prichádza nutnosť posúvať sa vpred. Zo začiatku možno zvládnete všetko svojpomocne, ale ak sa vám bude dariť a objem objednávok bude rásť, určite časom príde na to, že k vám pribudnú nejakí zamestnanci.

Potom už nebude treba dbať „len“ o spokojnosť zákazníkov, ale aj o spokojnosť zamestnancov. Okrem adekvátneho platobného ohodnotenia vždy potešia aj rôzne benefity, napríklad obľúbené vitamínové balíčky pre zamestnancov.

Zjednodušte si chod eshopu

Ďalším bežným javom pri rastúcich eshopoch je, že musia hľadať nové skladové priestory, keďže tie pôvodné nestačia. Obzvlášť ak ste v úvode mali ako sklad napríklad garáž. Ak máte problém nájsť nové skladové priestory, je tu ešte jedna možnosť.

Tou možnosťou je outsourcing logistiky. Stačí si nájsť skúsenú logistickú spoločnosť, ktorá eshopom ponúka fulfillment služby a máte o všetky logistické procesy (od prijímania tovaru na sklad, cez skladovanie až po expedovanie zákazníkom) postarané.