Vlhčené utierky zabíjajú nielen korytnačky. Reťazec začal vyrábať vlastné bez plastov

Z vlhčených utierok vlastnej značky Tesco odstránilo plasty/foto: Tesco
DALITO -

Tesco opäť urobilo ďalší krok k ekologickejšej ponuke pre svojich zákazníkov. Z vlhčených utierok vlastnej značky Tesco odstránilo plasty, čím prírodu na Slovensku odľahčilo o 60 ton plastového odpadu. Všetky sú teraz vyrobené z celulózy, viskózy alebo zo zmesi a sú biologicky rozložiteľné. Reťazec postupne mení nielen zloženie, ale aj obaly výrobkov vlastnej značky tak, aby boli šetrnejšie k životnému prostrediu.

„Naším cieľom v Tescu je čo najviac eliminovať vplyv nášho podnikania na planétu vrátane znižovania plastov vo výrobkoch a obaloch našich privátnych značiek. Úplne sme odstránili plasty z vlhčených utierok našej vlastnej značky a zároveň sme zmenou produktov doteraz ušetrili 60 ton plastu iba na Slovensku. Samozrejme, v inováciách výrobkov vlastnej značky pokračujeme aj naďalej a robíme všetko pre to, aby boli ešte šetrnejšie k životnému prostrediu,“ hovorí Michaela Lehotská, manažérka spoločenskej zodpovednosti Tesca na Slovensku.

Od roku 2021 platí v Európskej únii legislatíva Single Use Plastic, ktorá ukladá povinnosť označovať vlhčené obrúsky s plastom logom „mŕtvej korytnačky“. Vďaka odstráneniu plastov už Tesco na výrobky vlastnej značky toto logo uvádzať nemusí.

V ponuke bez plastov je všetkých sedem druhov vlhčených utierok privátnej značky Fred & Flo a Fred Gaga určenej na starostlivosť o bábätká. Šetrnejšie k prírode sú aj značky ProFormula splachovateľné hygienické vlhčené utierky pre dospelých a dva druhy Go For Expert vlhčených utierok pre starostlivosť o domácnosť.

„Pri vlhčených utierkach si mnohí spotrebitelia napriek označeniu na obale neuvedomujú, že obsahujú plastovú zložku. Po použití sa preto rozkladajú veľmi dlho, nehovoriac o tom, že pokiaľ neskončia v koši, spôsobujú znečistenie prírody či problémy v kanalizácii. Ak je odstránenie tejto plastovej zložky možné, výsledkom je úspora neobnoviteľných prírodných zdrojov a tiež menšia záťaž pre životné prostredie, keď sa výrobok stane odpadom,“ vysvetľuje Katarína Kretter, riaditeľka oddelenia komunikácie ENVI – PAK.  

Reťazec postupne plní aj záväzok mať všetky obaly vlastnej značky Tesco plne recyklovateľné. Od roku 2020 pri balení výrobkov privátnych značiek Tesco nepoužíva nerecyklovateľné alebo ťažko recyklovateľné obaly. Ide o príklad využívania obalovej stratégie spoločnosti Tesco s názvom 4R (Remove – odstrániť, Reduce – zredukovať, Reuse – znova použiť, Recycle – recyklovať). Reťazec tak znižuje spotrebu materiálov a uľahčuje ich recykláciu. Tento prístup znamená odstránenie obalov všade, kde je to možné (Remove), zredukovanie tých obalov, ktoré nemožno odstrániť (Reduce), viac obalov použiť opakovane (Reuse) a to, čo zostane, zrecyklovať (Recycle).

Tesco má v ponuke už tri kompletné kategórie produktov vlastnej značky v 100 % recyklovateľných obaloch – čistiace prostriedky, rezance, cestoviny a ryža, čerstvé ovocie a zelenina. Spoločnosť tak ako prvý maloobchodný reťazec v krajine prináša svojim zákazníkom celé kategórie výrobkov v ekologickejších obaloch.

Novinkou je aj mleté mäso privátnej značky Tesco balené v ekologickejšom obale, ktorý má o 80 % menej plastov než doteraz používaná vanička s plastovou fóliou. V priebehu budúceho roka bude Tesco ponuku takto balených výrobkov rozširovať.

Ekologickejšie obaly výrobkov vlastnej značky boli vyvinuté v súlade s národnými predpismi o recyklovateľnosti materiálov, čo znamená, že zákazníci môžu použité obaly výrobkov likvidovať udržateľným spôsobom za predpokladu, že použijú správne kontajnery na triedený odpad.

Pozn. redakcie: PR článok vypracovalo Tesco

Môže vás zaujať: